2012. december 2., vasárnap

15. fejezet - Barátok a bajban

Sziasztok! 
Meghoztam a fejit. Elnézést a késésért, mostanság volt dolgom bőven. :/ 
 Jó olvasást hozzá! :)

Matt


Ott álltam magamba roskadva, és le sem tudtam venni a szemem Kat alakjáról. Senkihez sem lehetett hasonlítani, vagy mérni. Ő különleges volt, a szívem választottja – most pedig lehetséges, hogy örökre elvesztettem őt. Elvesztettem annak a lehetőségét, hogy visszaszerezzem őt, és ismét szerelmet érezzen irántam. Úgy figyeltem, ahogy beszállt a kocsiba, hogy talán utoljára láthatom őt. Végigkövettem a tekintetemmel addig, amíg csak nézhettem egy apró részletet belőle.
Mély sóhaj tört fel belőlem, aztán lehajtott fejjel a motorhoz menten. Hogy lehettem ennyire hülye?! Hogy tehettem ezt vele? Nem szabadott volna elhagynom magam, és vágyam felülkerekedjen rajtam, mert így minden elszúrtam. De akkor, abban a pillanatban úgy éreztem, bármire képes vagyok azért, hogy meggyőzzem Katiet az érzéseim felől. Bármire, ami még a normális szinten belül van. Arra gondoltam, ha ez lesz az utolsó találkozásunk, akkor már mindegy nekem. Csak azt akartam, hogy tudja, igazat mondtam, amikor azt állítottam, még mindig ugyanúgy – ha nem jobban – szeretem. Csak azt akartam, érezze az igazságot. De… elijesztettem, pont ezzel a vágyammal. Utáltam magamat, hogy ilyen bolond voltam.
A tetteink árulkodóbbak bárminél, szavaknál, reakcióknál. Ez volt a legszörnyűbb. Visszaemlékeztem arra, hogyan nézett rám Katie, miután megcsókoltam. A szemei nem csak dühöt és csalódottságot tükröztek. Fájdalomtól homályosultak, aztán megéreztem ezt én is – az arcomon, de igazából az csak testi kín. A mellkasom szorítása sokkal elviselhetetlenebbnek tűnt. Talán igaza volt Katnek… Tényleg képes vagyok bármire, talán még arra is, hogy bántsam őt. Egy pillanatra megtorpantam, s megráztam fejemet. Nem! Soha nem tudnám bántani, bár tudom: már így is megtettem.
Talán jobb ez így – sóhajtottam keservesen, a motorra ülve. Így legalább nem keveredik bele a drog világába, a veszélyes bűnözők, és dílerek közé. Elvégre én is azok közé tartoztam… Ennek ellenére még mindig nem tudtam őt elfelejteni. Hisz szeretem! Vagyok olyan önzetlen, hogy ezért békén is hagyjam, és azt tegyem, mely neki a legjobb? Nehéz kérdés – indítottam be a motort. Soha életemben nem voltam még ennyire összezavarodva, soha nem is gondoltam volna, hogy valaha még láthatom életem szerelmét. Erre meg… Itt van ugyanabban a városban… Adjam fel harc nélkül? Engedjem, hogy elnyeljen engem ez a világ, s hagyjam békén az egyetlen, boldogságot jelentő személyt? Törődjek bele abba, amit mondott, hogy nem szeret már? Törődjek bele, hogy kettőnk közt soha nem lehet már semmi a múlt, s a mostani tetteim miatt együttesen? Törődjek bele végleges elvesztésébe?
Már rég lehervadt a mosoly arcomról, s visszatértek szívemre a mázsás súlyok. A fájdalom, és a kétségbeesés nehezékei. Már így is túl sokat meséltem Katnek az életemről, amivel bajba sodorhatom őt, de nem tudtam elszakadni tőle. Most még inkább szükségem volt rá, mint az éltető oxigénre. Nem tudtam már elképzelni az életem nélküle. Ez a legnagyobb baj. Bele fogok őrülni ezekbe a kettős érzésekbe! Ezek után nem hittem, hogy szóba fog még velem állni. Lehet, hogy Katie majd helyettem is dönt. Elvégre a saját életéről van szó, abba pedig nem szólhatok bele, mit kezd vele. Nekem pedig akkor már teljesen mindegy lesz minden…


Elindultam a motorral vissza a raktárépületbe, annak ellenére, hogy ahhoz a társasághoz nem fűlött a fogam, csak, hogy a szabad ég alatt alváshoz még kevésbé. Amúgy is tartanak tőlem – húztam el számat, ahogy megjelent előttem ismét Jimmy félelemtől részegült tekintete. Amíg Katie-vel töltöttem az időt, nem is jutott eszembe egyszer sem, mit tettem. Ha tudna róla…
Begurultam a motorral a helyére, majd a hátsó ajtón keresztül beléptem az épületbe. Elkerültem a drogos helyiséget, s egyenesen az ágyak felé vettem az irányt. Persze összefutottam Ryannel, mert miért tudnék tök láthatatlanul elevickélni egy ágyig, amikor nem akartam bájcsevegni senkivel?! Főleg vele nem?!
– Visszajöttél éjjelre, Matti fiú? – döbbent le Ryan vigyorral az arcán. Nem tartozott a szokásaim közé.
– Aha – feleltem értelmesen.
– Örülök, végre azért kezdesz olyanná válni, mint mi – vigyorgott továbbra is, nekem pedig hányingerem támadt ettől a mondattól. Soha nem leszek olyan, mint ők! Tény… gyilkoltam, megöltem egy embert, amit jóvátenni, visszafordítani már soha nem fogok tudni, de akkor sem leszek olyan, mint Ryan! Nem én!
Csak nehezen tudtam türtőztetni magam, s nem kimutatni Ryannek a hatalmába kerítő undort. Tenni fogok azért, hogy ne váljak olyanná, mint ő.
– Soha nem fogok még egyszer embert ölni – sziszegtem dühösen. Nem érdekelt, hogyan fog reagálni, nem érdekelt, mit fog velem tenni, ha épp rossz kedvében találtam. Tudatni akartam vele, hogy nem fogok mindent a kénye-kedve szerint tenni – csak, mint eddig.
– Majd meglátjuk – válaszolta Ryan fanyar mosollyal. – Aki egyszer elkezdi, s rákap az ízére… – hagyta lógva a mondatot, majd kikerülve engem továbbment.
– Soha – suttogtam magam elé ökölbe szoruló kezekkel. Egyszer ki fogok innen szabadulni, egyszer eljön az az idő, amikor már nem kell tartanom Ryantől, és az embereitől. Senkitől! – Egyszer… – remegtem meg az elfojtott dühtől.
A legtávolabbi ágyat kispéciztem magamnak – már javában durmoltak páran a helyiségben –, majd halkan lefeküdtem rá. Nem akartam zajt csapni, mintha ott sem lennék. Elterültem a kényelmetlen ágyon, fejem alatt összekulcsoltam kezeimet, s a plafont bámulva Katre gondoltam. Nem voltam igazán fáradt, vagy álmos. Nem bírtam kikapcsolni az agyamat, s az alvásra összpontosítani, egyfolytában valami újabb gondolat férkőzött elmémbe. Nem tudtam, mit tegyek. Látni akartam őt, s találkozni vele, sőt… Ennél sokkal többre is vágytam, de az eszem azt mondta, most kell megállnom, és kiszállnom, amíg még megtehetem. Amíg még nem teszem tönkre az életét. Ismét. De ez volt a legnehezebb, hogy melyikre hallgassak: a szívemre vagy az eszemre?


Nem emlékeztem, mennyi idő telhetett el, míg tegnap elaludtam, de reggel magamtól ébredtem fel. Még csak nem is valami zajra. Nagy csend volt a helyiségben, szokatlanul nagy, főleg szombathoz képest. Miután felültem, végignéztem az ágyakon – sehol senki. Meglepődve dörzsöltem ki szememből az álmosságot, majd nyújtóztam egyet. Megigazítottam a kabátom, majd kiléptem a helyiségből, hogy megkeressem Ryant. Valószínűleg mára is tartogat nekem valami feladatot. A hátsó szobába mentem, ahol kiméregeti a drogot, meg ahol általában kipróbálja őket. Négyen tartózkodtak összesen a helyiségben. Amikor beléptem, John szeme rám villant, de csak azért is álltam a tekintetét, amíg Ryanhez léptem.
Ő felszívta az oda készített fehér csíkot, majd mély levegőt vett, és vigyorogva rám nézett.
– Itt a mai feladatod – nyomott a kezembe egy cetlit. – Vigyél egy kilót, bonyolítsd le az üzletet. A szokásos nagyfalat – mosolygott rám. Tehát visszatértem a „helyemre”, ismét én intézem a nagyobb ügyleteket. Megrándult a szám.
– Hánykor? – kérdeztem megnézve a papírt.
– Este nyolc. Addig azt csinálsz, amit akarsz. A drogért meg visszajössz – mondta, mire bólintottam. Persze egyből arra gondoltam, hogy ma, ha akarnék se tudnék Kattel találkozni, hisz hétvége van. Ilyenkor nem dolgozik, nem úgy, mint én – rettentő hosszúnak tűnt ez a két nap. De legalább lesz időm gondolkodni azon, mit tegyek. Amúgy is jobb lesz, ha kiverem a fejemből, legalább amíg „dolgozom”.
Gondolataimból a zsebemben rezgő mobil zökkentett ki, de nem akartam most megnézni ki keres. Majd, ha kimentem innen, hisz nem kell Ryannek mindenről tudnia…
– Majd jövök – léptem az ajtóhoz, de Ryan hangja megtorpanásra késztetett. Idegesen gondoltam a mobilra, reméltem, gyorsan fel tudom venni, mielőtt leraknák. Rossz balsejtelem lett úrrá rajtam, ez pedig egyáltalán nem tetszett.
– Szép kabát. Csak nem új? – kérdezte.
– Éppenséggel de. Jó választás volt nem? – fordultam vissza, s belenéztem szemébe.
– De, de – vigyorgott, majd kimentem, utamat a motor felé vettem, miközben előhalásztam a zsebemből a rezgő mobilt. Ahogy a kijelzőre pillantottam összevontam szemöldököm. Csak szám, semmi név.
– Halló? – szóltam bele bizalmatlanul.
– Matt! Matt kérlek, segíts! – zihálta a telefonba Andy, aminek hatására lábaim megálltak. Értetlenül pislogtam, szívem hevesen dobogni kezdett attól a megmagyarázhatatlan érzéstől, mely elárasztott. Féltés, aggódás egyvelege.
– Andy, mi történt? Jól vagy? – kérdeztem azonnal. Ismerős jelenetek kavarogtak a fejemben, az előbbi rossz érzés csak erősödött a mellkasomban, s tudtam, bajba került.
– Én… meglőttek… a lábamat, de… élek. A zsaruk keresnek… – nyögte gyorsan, idegesen. – Rám találnak… – elfojtott, sírós hangja leginkább egy gyerekre emlékeztetett, akire nekem kellett vigyáznom. Én voltam a nagytestvér. Az agyam pörögni kezdett. Ha meglőtték, akkor ki kell szednünk a golyót, ha még benne van. Ráadásul a zsaruk elől is el kell bújnunk.
– Nyugodj meg, és mondd el, hol vagy! Indulok érted – futottam a motorhoz, miközben hallgattam Andyt. Tudtam, hogy egyedül képtelen leszek őt biztonságos helyre vinni, és a golyót kiszedni. Segítség kell!
– Egy sikátorban bujdosom valahol a 92. és 93. utca között – sírt fel a telefonban. – Matt, kérlek siess! Ha megtalálnak…
– Maradj ott, ahol vagy… vagy bújj el még jobban, de vigyázz, hogy ne találjanak meg! – utasítottam, de nem szólalt meg. – Andy! Hallottad, amit mondtam!? – kiáltottam rá idegesen.
– Igen, igen… – felelte.
– Indulok – nyomtam ki a telefont, aztán a névjegyzékben megkerestem Luc számát. Sokáig csöngött, én már a motornál álltam, míg végre felvette a telefont.
– Most nem érek rá, Matt… – kezdett bele Luc, de nem hagytam, hogy befejezze.
– Szükségem van a segítségedre. Andyről van szó – mondtam, miközben a vállamra hajtottam a fejem, hogy megtartsam a mobilt, s kitoltam a motort az udvarra.
– Ah, mibe keveredett már megint? – morgolódott dühösen Luc.
– Meglőtték a lábát, és keresik a zsaruk – adtam meg a választ. – Egyedül nem tudom motorral elhozni, és még a sebét is ellátni… – hadartam idegesen.
– Nyugi, hol találkozzunk? – kérdezte higgadtan. Ő volt hármunk közül a legidősebb, mely igazából csak egy évet jelentett közte és köztem, mégis ő már többet megélt ebben a világban, mint én. Ha Andynek én voltam a nagytestvér, aki folyton vigyázott rá, akkor nekem pedig Lucas.
– Valahol le kell tennem a motort, onnan meg a 92. és 93. utcáig kell mennünk – mondtam Lucnak. Fogalmam sem volt, hol hagyjam a motort, hogy utána később meglegyen, s el tudjam hozni Andyt. Ha sokáig nem jelentkezik Ryannél, akkor előbb-utóbb gyanút fog. Abból pedig semmi jó nem sülhet ki.
– Akkor gyere ide, és innen megyünk. A lakásomnál lerakod a motort. Kocsival gyorsan ott leszünk Andynél – mondta Luc.
– Indulok – nyomtam ki a mobilt, s süllyesztettem el a zsebemben. Aztán felpattantam a motorra, berúgtam, s már száguldottam is Luc lakásához. Nem volt a közelben, tekintve, hogy Ryantől minél messzebb árult, annál jobb. A saját körzetében Luc az ász úgy, mint Ryan itt. Viszont haverom még őt is túlszárnyalta, mert nem csinált olyan durva dolgokat, és nem drogozott. Amikor vett árut, akkor sem ő kóstolta meg a minőségét. Keresett egy embert, akiben megbízott, s azóta csakis annak az egy véleménye alapján köti az ügyleteket. Talán ő miatta nem kezdtem el én is drogozni anno, s tartok ki azóta is amellett. Mellette. Mindig azt mondta, jó neki így, élvezi az életet így is. Akkor meg minek kellene neki a drog?
Hittem benne, felnéztem rá emiatt. Eladta, terjesztette, de ő nem élt vele. Igazából megfordult a fejemben, hogy Luctól kérjek tanácsot Kat felől… Hisz az olyan lenne, mintha a tesómmal beszélnék róla. De nem akartam, hogy hülyének nézzen, és az arcomba vágja: mit is akarok tulajdonképpen? Mert ismertem már annyira, kerekperec megmondaná a véleményét. Talán pont ez kellene, ez helyrerázna. Tudnám, mit kellene tennem. Csak nem akartam elismerni, hisz van némi fogalmam róla, mit mondana, és mit javasolna.

Miközben a szél az arcomba csapott, a gondolataim ezerfele cikáztak – s most, hogy tudtam, Andy veszélyben van, Kat arca csupán egy pillanatra suhant át elmémen. Inkább azon törtem a fejem, hogyan húzom ki ismét a slamasztikából Andyt, s hogyan fogok véget vetni végre ennek. Az elhatározás gyorsan jött, és erőt adott. Le fogom szoktatni. Bármibe kerüljön, ezúttal sikerülni fog! A hogyan kérdésre a választ pedig még ráérek kitalálni. Először meg kell mentenem a seggét – morogtam magamban.
Luc már a háza előtt várt, mire odaértem. A motort beállítottam a garázsba, aztán beültem mellé a kocsijába. Ahogy becsaptam az ajtót, ő indított. Kezemmel hirtelen megkapaszkodtam a műszerfalban, ahogy a sebesség a sokszorosára nőtt alig pár pillanat alatt.
– Mi a francba keveredett már megint? – szólalt meg morgolódva. – Nyugi, tudok vezetni – vigyorgott rám, amikor rápislantott az arcomra.
– Nem tudom, de most rohadtul be volt szarva. Ahogy én itt – közöltem halálfélelemmel. Luc felnevetett, míg nekem a mellettünk elszáguldozó kocsikon cikáztak szemeim. – Nem kéne lassítani egy kicsit a zsaruk miatt? – kérdeztem görcsösen kapaszkodva, felvonva szemöldököm. Az övet nem akartam bekapcsolni, hogy ha gyorsan kell Andyért kipattannom, akkor ne kelljen még azzal is babrálnom. De most határozottan úgy éreztem, be kellett volna kapcsolnom.
– Ne foss, szabályos vagyok… még – mondta Luc vigyorogva, teljesen nyugodtan. Irigykedtem rá ezért – minden esetben tök higgadtan tudott gondolkodni. Megpróbáltam nem annyira görcsösen kapaszkodni, s mély levegőt vettem, hogy ellazuljak egy kicsit. Nem először ültem már Luc mellett a kocsiban, nem kellene ennyire paráznom.
– Jah, szabályos és gyorshajtó – morogtam. – Ha előbb lekapcsolnak, mielőtt odaérnénk, akkor…
– Mióta ismersz, Matt? – szakított félbe. Nem feleltem. Már hat éve ismertem őt, és még egyszer sem hagyott cserben. Andyvel a legjobb barátaimnak tekintettem őket. A szívem egy pillanatra összefacsarodott, ahogy visszaemlékeztem Olira. Tekintetem a visszapillantó tükörre esett, azon nyomban össze is rándultam halk, nyekkenő hangot hallatva.
Luc a homlokát ráncolva méricskélt, míg én kissé ijedten néztem rá. Ha most már nem néz bolondnak, akkor semminek se.
– Te Matt, elkezdtél drogozni? – kérdezte hirtelen. Rámeredtem, aztán a visszapillantó tükörbe nézve vágtam egy grimaszt túlvilági vendégemre.
– Nem. Tök józan vagyok, kösz a feltételezést – vetettem oda mérgesen.
– Bocs, haver, de akkor mi volt ez az előbbi?
– Még kérdezed? A vezetési stílusoddal? – dohogtam felháborodottan.
– Jól van, na – mondta Luc nevetve, miközben lassítani kezdett. Végre közeledtünk a 92. utcához. – Hogy a fenébe találjuk meg?
– Megkeressük? – céloztam a kérdő éllel arra, hogy fogalmam sincs.
Lucas felhorkant.
– Itt már vannak zsaruk – jegyezte meg, mire belenéztem a tükörbe, követnek-e minket. A megadott két utca között bekanyarodtunk egy sikátorba, figyeltük a kukákat, hogy hol húzhatta meg magát Andy. – Felhívott? – kérdezte Luc.
– Jah, ismeretlen számról, úgyhogy nem tudom visszahívni.
– Remek! Komolyan veszek neki egy rohadt mobilt – szűrte a fogai között Luc. Akármennyire is aggódtam, beszólásától vigyorra húzódott a szám. Andynek tényleg kellene egy telefon, mert hármunk közül ő került legtöbbször bajba.
– Támogatom az ötletet – mondtam sóhajtva, miközben a visszapillantóba lestem. Túlvilági vendégem ott lebegett a hátsó ülésen, mintha csak ülne rajta, de a testén át láttam a barnás üléshuzatot. Hirtelen mutogatni kezdett előre, így figyelmemet a sikátor szélén álló kukákra tereltem. Az egyik mögött, mintha egy lábfej kikandikált volna. – Luc! – mutattam arrafele. – Nézd, ott a kuka mögött!
A gázra lépett, a kocsi felgyorsult, láttam, ahogy a lábfej megrándult a hangra. Aztán amikor odaértünk a kuka mögé, barátom lefékezett. Csikorgó gumikkal álltunk meg. Már szálltam is ki, hogy a hátsó ülésre befektessem Andyt.
– Andy! – fogtam két kezem közé fáradt arcát.
– Matt… Azt hittem a zsaruk – nyögte ki, szemei kábán csukódtak le.
– Na igyekezzünk, nem akarok összetalálkozni velük – morogta Luc, aztán ketten felnyaláboltuk a sérült Andyt. Hangos nyögések közepette már majdnem befektettük a hátsó ülésre, amikor felhangzott a sziréna hangja, és megláttuk a sikátor végén a rendőrautót. – Francba! – szitkozódott Luc.
Gyorsan beraktuk Andyt, megpróbáltunk figyelni a lábára is, amelyen a nadrágja elszakadt, s tiszta vér volt a sebtől. Éreztem orromban a vér fémes szagát, melytől elfintorodtam. Luc átfutott a vezetői oldalra, míg én becsaptam az ajtót, és beszálltam. A gázra taposott, de a rendőr kocsi már a nyomunkban volt…  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése